Bättre sent än aldrig?

Ja, det var längesen jag var här. Men man får inte ge upp, i varje fall tänker jag inte ge upp här.
Jag håller på att bli frisk från en ovanligt lång och enträgen förkylning. Ska förhoppningsvis få ork att ta mig till skolan imorgon och se vad den har att erbjuda. Ekonomisk matematik står på schemat.
Såg just filmen "American Beauty", väldigt bra tycker jag liksom många andra eftersom den ligger högt på IMDB listan. Den får en att känna sig lite mer normal, när man själv tycker man är raka motsatsen. Den får mig också att tänka till. Verkligen fundera över hur jag vill att mitt liv ska se ut, och inte lämna det åt slumpen. Slumpen är ju ändå du själv sist och slutligen då du inte orkar bry dig. Den får mig också att känna mig lite som mamman, att försöka ha så mycket kontroll som möjligt eftersom man vet att man egentligen inte alls har kontroll. Den får mig att förstå vikten av att leva i nuet och att inte ta allt på blodigt allvar. Det är okej.
Skönt med bra filmer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0